A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) próbavásárlások, majd piacfelügyeleti eljárás után húszmillió forintos bírsággal sújtotta a Vodafone-t, mert a cég nem megfelelõ tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat adott az elõre fizetõ ügyfeleinek.
Az elektronikus hírközlési törvény szerint a mobilszolgáltatóknak az elõre fizetõ ügyfeleknek panasz esetén, az utólag fizetõknek pedig kérésre olyan hívásrészletezõ számlát kell kiállítaniuk, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdõ idõpontját és idõtartamát, a hívásegység díját és a hívás díját.
Az NHH 2008 nyarán ellenõrizte, hogy a Vodafone betartja-e a jogszabályokban és a korábbi határozatokban elõírtakat és megállapította, hogy a szolgáltató ugyan ad kimutatást a számlapanasszal élõ elõre fizetõ ügyfeleknek, de abban a korábbi felszólítás ellenére sem szerepel a hívás díja. Az NHH nem tudja elfogadni a Vodafone gyakorlatát, mellyel az elõfizetõ feladatává teszi az egyes hívások díjának kiszámítását.