2024.04.19. - Emma

Az amerikaiak elégedettek az Apple iPhone-nal

Az amerikaiak elégedettek az Apple iPhone-nal
A J.D. Power and Associates 2008-as amerikai üzleti vásárlók között végzett felmérésébõl (2008 Business Wireless Smartphone Customer Satisfaction Study) kiderült, hogy az Apple iPhone vásárlói a legelégedettebbek okostelefonjukkal.

Az immáron másodszor elkészített tanulmány öt különbözõ aspektusból vizsgálta az okostelefonokat: kezelhetõség egyszerûsége (27%), operációs rendszer (25%), külsõ dizájn (21%), készülék szolgáltatásai (18%) és az akkumulátor (10%).
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

A felmérés gyõztese az Apple volt, mely ezerbõl 778 pontot kapott, melyet a RIM majd a Samsung követett 703 illetve 701 ponttal. A tanulmányból azonban az is kiderült, hogy az okostelefonok vásárlóinak negyede belefutott már szoftverhibákba. Az ilyen vásárlók 44 százaléka szerint hetente egyszer újra kell indítani készüléküket, míg 34 százaléka szerint hetente egyszer lefagy a készülékük. A megkérdezett okostelefon felhasználók 69 százaléka használ headsetet, melyek 79 százaléka Bluetooth kiegészítõ.

A megkérdezettek 37 százaléka szeretne GPS navigációt, 25 százaléka WLAN elérést, 23 százaléka érintõkijelzõt, 15 százaléka pedig hanghívást. Az okostelefonok átlagára 216 dollár volt 2008-ban, míg 2007-ben ez az érték 261 dollár volt. A legtöbbet az Apple tulajdonosok költöttek telefonjukra, átlagosan 337 dollárt, a legkevesebbet pedig a Motorola tulajdonosok, átlagosan 169 dollárt.

Az öt legfontosabb dolog ami miatt a vásárló egy okostelefon mellett döntött az az internet elérés (45%), email elérés (41%), dizájn és stílus (39%), Bluetooth (37%), (QWERTY) billentyûzet (37%). A vásárlók háromnegyede különféle alkalmazásokat is letöltött már mobiljára, méghozzá játékokat (49%), üzleti alkalmazásokat, mint például irodai csomag (43%), vagy utazáshoz tartozó szoftverek (36%). Az augusztusban és szeptemberben végzett tanulmány elkészítéséhez 1.388 amerikai üzleti vásárló válaszát használta fel a J.D. Power and Associates.