2024.03.28. - Gedeon, Johanna

A Nokia a 4G-vel akarja meghódítani Amerikát

Kisebb visszaesés után továbbra is a Nokia uralja a mobiltelefon piac 38 százalékát, mely fõ bázisa minden kétséget kizáróan Európa. Az Egyesült Államok meghódítása kapcsán a gyártó hagyományos, szolgáltatói igényeket a lehetõ legjobban visszautasító termékpolitikája jól láthatóan nem vezetett eredményre.

A finn gyártó sokáig nem hagyta, hogy készülékének menüjét egy-egy gyártó a saját igényei szerint átszabja, vagy hogy bizonyos funkciókat letiltson, esetleg a gyártó megoldásaitól eltérõre cseréljen.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

A meglehetõsen szegmentált európai piacon ez a magatartás, vagyis a gyártó erõfölényének érvényesítése jó mûködött, hiszen mely szolgáltató engedhetné meg magának, hogy ne kínáljon Nokia mobilokat? Az USA piaca azonban egészen más képet mutat.

A három nagy szolgáltatót, az AT&T, T-Mobile és Verizon saját megoldásainak és arculatának maximális integrálását várja el. A Samsung, LG és a Motorola kezdetektõl igyekeztek szorosan együttmûködni a szolgáltatókkal, mely révén a piac legnagyobb része a kezükbe került. A finn gyártó végül felismerte, hogy nem érdemes árral szemben úsznia.

Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy cége a jövõben sokkal nagyobb figyelmet fordít majd a piacra, melynek egyik fontos momentuma a San Diego-i kutatás-fejlesztési központ felerõsítése, hogy azok kifejezetten az Egyesült Államok piacaihoz tervezett mobilokkal rukkolhassanak elõ a helyi szolgáltatókkal együttmûködve.

Az elnök szavaiból kiderült, hogy a cég nem csupán a Series 60 okostelefonok és a jövõ 4G (LTE) megoldásai kapcsán kíván fókuszálni, hanem a piac valamennyi szegmensét megcélozza majd. természetesen az LTE mellett továbbra is elérhetõek lesznek majd WiMAX alapú megoldások, mint például az N810 internettábla egyik speciális kiadása.