A Nokia kétség kívül a világ legnagyobb telefongyártója, ám Japánban mégis kevesebb, mint 1 százalékos piaci részesedéssel bír.
Az ok eléggé nyilvánvaló.
Az olyan gyártók, mint a Sharp, Panasonic és NEC az NTT DoCoMo égisze alatt olyan kimagasló specifikációval megáldott telefonokkal rukkolnak elõ, melyekkel igen nehéz versenybe szállni. Gyakorlatilag a középmezõny is felülmúlja az európai vagy amerikai mobilok legjavát.
A Reuters értesülései szerint azonban a Nokia nem adja fel a piacot, és újfajta taktikát követve virtuális szolgáltatóként, a saját égisze alatt fogja kínálni felsõkategóriás mobiljait.
A finn gyártó a legnagyobb japán szolgáltató, az NTT DoCoMo hálózatán indítja be jövõre saját hálózati szolgáltatását.
Egyelõre nem tudni, hogy pontosan milyen mobilokkal kíván piacra lépni a gyártó, de nagy valószínûség szerint az N96, vagy az N85 nem lenne éppen slágergyanús termék a WVGA kijelzõs és CCD kamerás mobilok világában.