2024.04.23. - Béla

A fehérnemû kiszorította a mobiltelefont az ajándéklistáról

Budapest - A gazdasági válság ellenére sem költenek az emberek karácsonyra kevesebbet a tavalyinál - állapította meg a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos kutatása.

Továbbra is az illatszerek, ruházati cikkek, könyvek, valamint a gyermekjátékok számítanak a legnépszerûbb ajándékoknak, de a fehérnemû kiszorította a mobiltelefont a tízes ajándékötlet-toplistáról - állapítja meg a felmérés.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

Meglepõ az is, hogy a kutatás szerint nem csökkent a felvenni kívánt áruhitelek száma a tavalyihoz képest. Az nem újdonság, hogy a nõk szívesebben vásárolnak, a férfiak többet költenek, mint a nõk, a netezõk pedig továbbra is tudatosabb fogyasztók.

A magyar lakosság kétharmada idõben megkezdte a karácsonyi vásárlást, és csak minden ötödik ember hagyja az utolsó percekre a készülõdést.

A friss kutatás szerint a megkérdezettek egy része még bõkezûbben költ, mint tavaly. A felnõtt magyar vásárlók több mint 60 százaléka - a tavalyi adatokhoz hasonlóan - idén is legfeljebb 30 ezer forintot szán ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol.

A Magyarországot is érintõ világgazdasági válság a kölcsönvevõi kedvre egyelõre nincs hatással: míg tavaly az ajándékot vásárlók 2 százaléka vett fel áruhitelt, addig idén 3 százalék tervezi, hogy késõbb fizeti ki a karácsonyi meglepetéseket.

"Úgy tûnik, egy átlag magyar vásárló nem az ajándékokon spórol, hanem inkább a mindennapi lakossági fogyasztás és a rezsi csökkentésével kíván takarékoskodni" - hangsúlyozza Birkás Dávid, a Kirakat.hu fõszerkesztõje.

A felmérés során a vásárlásra fordított idõt is vizsgálták. A közeli bevásárlóközpontokban átlagosan 1-2 óra alatt vásárolnak be az emberek. Az internetezõk jellemzõen több idõt szánnak a vásárlásra, a webáruházak szolgáltatásait már korábban kipróbálók ugyanakkor a szerzett információknak köszönhetõen leszûkítik a beszerzések idejét.