A Forbes értesülései szerint októberben volt minden idõk legnagyobb mobilpiaci visszaesése Japánban, ugyanis a telefonok iránti kereslet 58 százalékkal mérséklõdött.
Mivel a Japán piac messze elõrébb jár mint a világ többi része, így sokan az ottani trendekre egyfajta elõjelként tekintenek, mely jelen esetben akár a Nokia és a Samsung által elõre jelzett visszaeséseknél is erõsebb zuhanás lehet.
A japán piaci visszaesés hátterében azonban nem csak a gazdasági nehézségek állnak, hanem a készülékek ártámogatási rendszerének átszervezése is.
Korábban a szolgáltatók hatalmas ártámogatások révén olcsón ajánlották a mobilokat, most azonban a percdíjcsökkentések kompenzálása érdekében csökkentették a forgalmazott készülékek ártámogatását, mely ugye egyértelmûen keresletcsökkentõ hatású.
A visszaesés nyilván igen rossz hatással lesz majd a japán készülékgyártókra is, melyek eleve kis haszonkulccsal kínálják termékeiket.