2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Mobilbank az emberek kényelméért!

A mobiltelefonok kezdetben csak egyszerû beszélgetésre tervezett eszközök voltak, de egyetlen évtized alatt az élet szinte minden területére belopták magukat, így még a legfeledékenyebbekkel sem szokott elõfordulni, hogy otthon felejtenék a „világ kulcsát”.

Egy mai modern multimédiás telefon számára az internet elérés az egyik legalapvetõbb szolgáltatást, melyet megapixeles kamera, videófelvevõ, zenelejátszó, rádió, gigászi memória, navigáció és online szolgáltatások garmadája tesz teljessé.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

A Juniper Research friss tanulmánya arra világít rá, hogy a jövõben egyre jobban fognak bízni a felhasználók a telefonok által nyújtott biztonsági funkciókban, így 2011-re várhatóan 150 millió ügyfél veszi majd igénybe a banki szolgáltatásokat mobiltelefonok segítségével.

Míg Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Távol-Kelet lakosságának közel 70 százaléka használ majd letölthetõ alkalmazások és SMS segítségével mobil banki szolgáltatásokat, addig a világ többi részén a felfutás sokkal több idõt vehet igénybe. A bankok számára a mobil szolgáltatások rendkívül fontosak, hiszen segítségével az ügyfelek bárhol és bármikor kényelmesen ellenõrizhetik egyenlegüket, vagy kezdeményezhetnek tranzakciókat.

Az adatbiztonságban való hit vagy épp hitetlenség ugyanakkor nagy hatással lehet a szolgáltatás terjedésére, akárcsak a helyi adatbiztonsággal kapcsolatos rendeletek, így mind a bankoknak, mind a telefonok tervezõinek igen komoly gondot kell majd fordítaniuk a megoldások tervezésekor.