A mobiltelefonok kezdetben csak egyszerû beszélgetésre tervezett eszközök voltak, de egyetlen évtized alatt az élet szinte minden területére belopták magukat, így még a legfeledékenyebbekkel sem szokott elõfordulni, hogy otthon felejtenék a „világ kulcsát”.
Egy mai modern multimédiás telefon számára az internet elérés az egyik legalapvetõbb szolgáltatást, melyet megapixeles kamera, videófelvevõ, zenelejátszó, rádió, gigászi memória, navigáció és online szolgáltatások garmadája tesz teljessé.
A Juniper Research friss tanulmánya arra világít rá, hogy a jövõben egyre jobban fognak bízni a felhasználók a telefonok által nyújtott biztonsági funkciókban, így 2011-re várhatóan 150 millió ügyfél veszi majd igénybe a banki szolgáltatásokat mobiltelefonok segítségével.
Míg Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Távol-Kelet lakosságának közel 70 százaléka használ majd letölthetõ alkalmazások és SMS segítségével mobil banki szolgáltatásokat, addig a világ többi részén a felfutás sokkal több idõt vehet igénybe. A bankok számára a mobil szolgáltatások rendkívül fontosak, hiszen segítségével az ügyfelek bárhol és bármikor kényelmesen ellenõrizhetik egyenlegüket, vagy kezdeményezhetnek tranzakciókat.
Az adatbiztonságban való hit vagy épp hitetlenség ugyanakkor nagy hatással lehet a szolgáltatás terjedésére, akárcsak a helyi adatbiztonsággal kapcsolatos rendeletek, így mind a bankoknak, mind a telefonok tervezõinek igen komoly gondot kell majd fordítaniuk a megoldások tervezésekor.