Részvényesi nyomásra megszüntetheti a mobiltelefonok gyártását a Motorola, mely meglehetõsen viharos hónapokat tudhat maga mögött. A vállalat vezetése bejelentette, hogy tulajdonosi szempontból kívánatos lehet a részleg teljes leválasztása, esetleg értékesítése.
A Motorola drasztikus lépése jelentõsen átformálhatja a globális mobiltelefon piacot. A cég egy ideje folyamatosan veszít piaci részesedésébõl, így a másodikról a harmadik helyre csúszott vissza, a piacvezetõ Nokia és a Samsung mögé.
Szakértõk régóta mondják már, hogy a Motorola készülékei nem alkalmasak a globálisan felmerülõ multimédiás igények teljes körû kielégítésére, míg az alacsony árakra hajtó fejlõdõ piacokon gyakorlatilag versenyképtelenek.
A cég profitja 2007 utolsó negyedévében az elõzõ év azonos idõszakához képest 84%-kal 100 millió dollárra zuhant. Bár a Razr készülékbõl több mint 50 millió darabot sikerült értékesíteni világszerte, a Motorola azonban nem rendelkezik szélesebb populáris termékskálával.
A cég a mobilpiac elhagyását követõen a hálózati eszközökre, a háztartási elektronika és a rádiótechnológia területére fókuszálhat.