2024.04.19. - Emma

Palm Pré-nél elégedetlenek az ügyfelek!

A Jesup & Lamont felmérése szerint a Palm Pré szokatlanul magas hardveres hibaaránnyal rendelkezik.

A szebb napokat is megélt Palm számára a webOS sikere nyilván rendkívül fontos és magára az operációs rendszerre tulajdonképpen nem is lehet komolyabb panasz, hiszen a legtöbb vásárló elégedett az alkalmazások közötti együttmûködés magasfokú megvalósításával, ám a Palm Pré hardveres téren már kevésbé tudja megállni a helyét.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%


Az elsõ panaszok a túlságosan apró gombokat és a kissé gyenge akkumulátort érték csupán, ám Kevin Dede, a Jesup & Lamont piaci elemzõje szerint ennél komolyabb problémákkal is küzd a gyártó.

Mint ismeretes, a webOS nem rendelkezik virtuális gombokkal, így kisebb szövegek beírása esetén is kénytelenek elõcsúsztatni a gombok mérete miatt több negatív kritikával is illetett gombsort, mely nem csak kényelmetlen, de komolyan terheli is a mechanikát. Az akkumulátor által biztosított viszonylag rövid üzemidõ mellett másik komoly probléma az akkumulátor csatlakozóinak kilazulása, mely már egy hónap után is jelentkezhet és csak különféle támasztásokkal lehet kijavítani, vagy csak szakszerviz tudja orvosolni.

Felmérések szerint a vásárlók közel 40 százaléka különféle okokra panaszkodva már visszaküldte készülékét garanciális javításra, mely a több mint 300.000 eladott készülék esetén igen magas számot eredményezhet. Habár hosszútávon a webOS sikere sokkal fontosabb lehet, mint az elsõ generációs Palm Pré felfutása, ám ekkora hibaarány mellett a tervezett nyereség komolyan megcsappanhat, és nyilván az sem mellékes, hogy az elégedetlen vásárlók esetleg elfordulnak a cégtõl. A Palm egyelõre nem foglalt hivatalosan állást az elemzéssel kapcsolatban, így egyelõre érdemes fenntartásokkal kezelni az elemzõ szavait.