2024.03.29. - Auguszta

Észak-Amerika telefonpiacának közel felét uralja a Samsung és az LG

A Samsung térnyerése Európában és Észak-Amerikában egyaránt az elegáns vonalvezetésû kagylókkal kezdõdött, melyet a csúszkás modellek, majd az iPhone megjelenése után az érintõkijelzõs eszközök áradata követett.

Az LG hosszú ideig a nagyobbik dél-koreai gyártó árnyékában járt csak, és annak lépéseit követve kapaszkodott fel a nagy gyártók közé, ám az utóbbi idõben egyre több innovatív ötlettel áll elõ, helyenként megelõzve ezüstérmes társát is.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%


A Strategy Analytics legfrissebb kimutatása terén a két cég taktikája olyannyira sikeres, hogy az észak-amerikai régióban szinte minden második mobil az egyik dél-koreai gyártótól származik.

2009 második negyedévében a Samsung 11,7 millió az LG pedig 10,7 millió mobiltelefont értékesített az Egyesült Államokban és Kanadában, mely 24,7 illetve 22,6 százalékos piaci részesedést jelent, vagyis a két gyártó a helyi piac 47,3 százalékát szerezte meg magáénak.

A hosszú éveken át tartó Motorola dominancia tehát végleg megtört, a globális dominanciával rendelkezõ Nokia pedig egyelõre hiába ostromolja az amerikai piacot, bár az új termékstratégia talán nagyobb szelet kihasítását is lehetõvé teszi majd a finn gyártó számára.