2024.04.20. - Tivadar

Ön ismeri a mobilszolgáltatója feltételeit?

Fogyasztóvédelmi kampány indult az Európai Unió államaiban - így tehát Magyarországon is - elsõ körben a mobiltelefonokkal kapcsolatos ismeretekrõl. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület távközlési szakértõje az InfoRádió Fórum címû mûsorának elmondta: nagyon sokan nem tudják, hogy valójában mennyibe kerül egy megrendelt szolgáltatás.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

Több oldalas tarifatáblázatok, feltételek sorához kötött kedvezmények. A laikusok gyakran úgy érezhetik: átláthatatlan a mobilszolgáltatók kínálata. Sok ember ismeri a legújabb készülékeket, a csengõhangokat, a beépített kamerák használatát, azzal azonban nincsenek tisztában, hogy pontosan mennyire terheli meg a pénztárcájukat a telefonjuk mindennapos használata.

Fischer Gábor kifogásolta, hogy a mobiltelefon-reklámok néha túlzott fogyasztásra sarkallják az embereket, ezért sokan, gyakran indokolatlanul 1-2 éves hûségnyilatkozatot is aláírnak egy új és olcsó készülékért cserébe. Sokszor probléma az is, hogy bár a szolgáltató felkínál egy kedvezményt, az általában szigorú feltételekhez kötött. A legtöbb ember pedig nincs teljesen tisztában a saját telefonálási szokásaival, így nem tudja eldönteni: érdemes-e egy nagyobb sms-csomagra vagy egy olcsó éjszakai beszélgetést biztosító, de magas napközbeni tarifákkal mûködõ csomagra elõfizetnie.

Fischer Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy a panaszosok a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz fordulhatnak, amelynek internetes oldalán Tantusz címmel egy tarifaválasztó program is segíti a fogyasztókat.