2024.05.12. - Pongrác

Továbbra is veszteséges a Sony Ericsson

A Sony Ericsson, mobiltelefon gyártó konszern a vártnál alacsonyabb veszteségrõl számolt be a december 31-én zárt negyedik negyedévre.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

Az új típusú, magasabb haszonkulcsos készülékek részarányának emelkedése és a költségcsökkentési programok javítottak jövedelmezõségén, de az idén még így is komoly kihívásokra számít. A Sony Ericsson a negyedik negyedévben 1,75 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el. Üzemi eredménye 181 millió euró veszteség, adó elõtti eredménye 190 millió euró veszteség lett. Adózott eredménye 167 millió euró veszteség lett az elõzõ évi 187 millió euró veszteség után. Az elemzõk 254 millió eurós veszteséget vártak. A negyedik negyedévi eredményt 150 millió eurós átszervezési költségek terhelték meg.

A termékportfolió átrendezésének elsõ eredményei már kezdenek megmutatkozni a vállalat mérlegében. A Sony Ericsson 2008 második negyedéve óta nem számolt be negyedéves nyereségrõl. Bruttó eredmény kulcsa viszont a 2009 negyedik negyedévben már 23 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 15 százalékról, ami az új készülékek részaránya növekedésének és a költségcsökkentéseknek köszönhetõ.

A globális recesszió súlyosan érintette a Sony Ericsson eredményét, mivel termékportfoliója nagyobbik hányadát a közép kategóriás telefonok adták. A vásárlók a középkategóriás készülékek esetében fogták vissza leginkább kiadásaikat, míg az alacsony és a magas kategóriák keresletét a válság kevésbé érintette. A negyedik negyedévben 14,6 millió készüléket adott el 120 eurós átlagos eladási áron, szemben az elõzõ negyedik negyedévi 24,2 millió darabbal 121 eurós átlagáron. A magas kategóriában leginkább a fokozódó verseny szorította vissza a Sony Ericsson forgalmát, fõként az Apple iPhone részérõl.

A Sony Ericsson 2009 októbere óta hivatalban lévõ vezérigazgatója Bert Nordberg szerint cége kihívások elé néz 2010-ben is. "Az idei év továbbra is kihívásokat támaszt számunkra, mivel a költségcsökkentési programok kedvezõ hatásának kiteljesedésére csak a második félévben lehet számítani, de meggyõzõdésem, hogy jó úton haladunk" - mondta. "A Sony Ericsson távközlési- és szórakoztatóipari márkaként való pozicionálásával, izgalmas közép- és felsõ kategóriás készülékekre támaszkodva vezetjük vissza a vállalatok a jövedelmezõ pályára."