Erõs bõvülést jósol az idei év második negyedévében és második felében a mobiltelefonok piacána Sony Ericsson.
Ami azt illeti a cég elismerte, hogy elég gyengén kezdte a 2008-as évet, melyet elsõsorban a Nyugat Európában tapasztalható piaci gyengüléssel és az erõs 2007-es év utáni túlságosan magas elvárásokkal indokolt.
Ez csak átmeneti sokkhatás volt a cég életében, legalábbis errõl számolt be James Marshall a cég globális marketingigazgatója.
A cég elõrejelzései igen kecsegtetõek, hiszen 10%-os piaci bõvülést remél még az idei év során. Az optimista elõrejelzések hátterében az erõs globális piaci növekedés áll. Áprilisban a japán-svéd gyártó 47%-os profitcsökkenésrõl számolt be, mellyel együtt kénytelen volt a mobilpiac negyedik helyét az LG részére átengedni. A visszaesést egyébként a cég korábban már elõre jelezte, mégis sokkolóan hatott a 393 millió euróról 362 millióra zuhanó negyedéves nyereség.