200 milliónyi aktív mobilos felhasználóval büszkélkedhet a Facebook. Úgy gondolták, hogy egy részüknek adnak egy kis ajándékot: az androidos app már be is frissült, jövõ héten jön az iOS-re szánt újításcsomag. Emellett egy kicsit az "asztali" Facebook is megújult.
Facebookos mobilkészüléket nem, több fontos újítást azonban bejelentett és bemutatott ma Mark Zuckerberg, aki azt is elismerte, hogy androidos szoftverüket egy kicsit elhanyagolták. A Facebook alapító-vezetõje egyúttal tagadta a sajátmárkás telefon fejlesztésérõl szóló értesüléseket. A mostani és a jövõbeli facebookos fejlesztések célja az, hogy a mobil eszközökön elérhetõ Facebookot minél hasonlóbbá tegyék a teljes verzióhoz - természetesen nem megjelenésben, hanem funkcionalitásban. A teljes, számítógépeken látott verzió egyébként szintén nemrég újult meg: szerda hajnal óra elegánsabb módon és kisebb betûmérettel jelennek meg a fõoldali news feedben a megosztásaink.
Az egyik legfontosabb újítás szerencsére itthon, számunkra is érdekes: a Single Sign-On megoldással lehetõvé válik a számítógépeken már elérhetõ egyszerûsített bejelentkezés. A mobilos (web)alkalmazásokban - ha azok fejlesztõi is úgy akarják, márpedig úgy fogják - nem kell majd megadnunk adatainkat, hanem használhatják facebookos adatainkat. Mindez persze csak a mi kifejezett, egyenként adható és visszavonható engedélyünkkel történhet.
A másik újítás a Facebook Places-zel kapcsolatos - ezután egy API-n keresztül a fejlesztõk és alkalmazásaik hozzáférhetnek ezekhez az adatokhoz is. Ehhez kapcsolódik, így nálunk még nem elérhetõ, a Deals Platform is, amellyel lehetõvé teszik, hogy bizonyos üzletek, éttermek, szórakozóhelyek (stb.) a felhasználók bejelentkezései alapján kedvezményeket nyújtsanak ügyfeleiknek.
Az androidos app új (1.4.0) verziója már elérhetõ/frissíthetõ az Android Marketrõl, ahogy az Apple App Store-jába is megérkezett az új, 3.3.1-es szoftver. Így már mindkét platformon elérhetõ az itthon sajnos nem használható Places és az új csoportok teljes támogatása.