2024.04.27. - Zita

Jól jövedelmezhetnek a közösségi oldalak a mobilon

Jelentõs, részben még kiaknázatlan üzleti lehetõségek rejlenek a közösségi média és a mobilpiac összefonódásának erõsödésében - derül ki egy tanulmányból.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

A közösségi szájtok mobilplatformok felé való terjeszkedésén túl a felmérés szerint a következõ években egyre hangsúlyosabbá válhatnak a mobiltelefonos fizetések és a mobilhirdetés is, a szektor bevételeinek egyre nagyobb hányada származhat majd ezekbõl a tevékenységekbõl.

„2011 a közösségi média és a mobilalkalmazások közötti kapcsolat szilárdabb üzleti alapokra helyezésérõl fog szólni” – értékelte az eredményeket Nagy Kálmán, a Concorde Vállalati Pénzügyek ügyvezetõ igazgatója. „Szintén valószínûsíthetõ, hogy idén tovább élénkülnek a fenti két iparághoz kapcsolódó M&A-mûveletek (fúziók és felvásárlások) – azaz koncentrálódni fog a piac. Mindezeken felül az elkövetkezendõ években jelentõs kockázatitõke-beáramlásra számíthatunk a piaci szereplõknél, amely nagyban elõsegítheti az iparág fejlõdését és erõsítheti innovációs potenciálját. Összességében tehát komoly befektetésekkel, látványos változásokkal számolhatunk 2011-ben” – tettet hozzá az igazgató.

Az elemzés szerint a mobilpiac fordulóponthoz ért, hiszen az okostelefonok terjedése végleg eltörli a határvonalat a mobilok és a közösségi média között. Az iPhone, az Android, a Symbian és egyéb platformok alkalmazásai lehetõvé teszik, hogy a mobilfelhasználók egyre nagyobb hányadát kitevõ smartphone-tulajdonosok már telefonjukon keresztül is hozzáférhessenek a közösségi oldalakhoz.

A TM Capital tanulmánya szerint mivel a hirdetõk még közelebbi, még személyesebb kapcsolatba kerülhetnek célközönségükkel, ezért reklámköltségeiket is fokozatosan ide fogják átcsoportosítani: becslések szerint 2014-re akár meg is triplázódhat a mobilhirdetések összértéke az Egyesült Államokban a 2009-es adatokhoz képest, s így elérheti a 8.9 milliárd dollárt is.

A számok azt bizonyítják, hogy a reklámszakemberek már felfigyeltek ezekre a lehetõségekre: 2010-ben a közösségi médiában megjelenõ hirdetésekre még 1.7 milliárd dollárt költöttek Amerikában, de a TM Capital felmérése szerint ez az összeg 2011-re elérheti a 2.9 milliárd dollárt is. A közösségi oldalakból nõtték ki magukat az olyan közösségi játékok, mint például a hazánkban is népszerû FarmVille és FishVille; az ezeket fejlesztõ cég, a Zynga hirdetési bevétele 2009-ben meghaladta a 700 millió dollárt.