A Nokia Ovi Áruház kínálatában 2011-ben több mint 30 ezer letölthetõ tartalom (alkalmazás, játék, csengõhang, podcast stb.) található, ami napi szinten több mint 4 millió letöltést generál világszerte. A számok más szoftverboltok eredményéhez mérve továbbra sem a legszebbek, de azért fejlõdnek.
A Nokia a Cornell Egyetemmel együttmûködve 5 200 okostelefon használót kérdezett meg a világ 10 országában (Brazíliában, Kínában, Németországban, Indiában, Olaszországban, Szingapúrban, Dél-Afrikában, Spanyolországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban). A kutatás célja az volt, hogy minél alaposabb ismeretekre tegyenek szert arról, hogy az okostelefon használat hogyan tükrözi az ember személyiségét.
A tanulmányból kiderült, hogy az okostelefon tulajdonosok 55 százaléka úgy véli, hogy az alkalmazások megkönnyítik az életüket akár otthon (33%), utazás közben (19%) vagy a munkahelyükön (13%).
A kutatás során hat felhasználói típust, „appitype-ot” határoztak meg, és rámutattak arra is, hogy az alkalmazások nem csak a személyiségre utalnak, hanem a nemzeti hovatartozásra is. A brazilok 42 százaléka például zenei alkalmazásokat tölt le, (csengõhangokat, zenei magazinokat vagy zenefelismerõ alkalmazást); a németek az olyan funkcionális alkalmazásokért rajonganak, mint az ébresztõóra vagy az elemlámpa, míg az indiaiak inkább az üzleti alkalmazásokat részesítik elõnyben, az e-mailezést vagy akár a napi kiadásaikat elemzõ programokat.
Bárki megtudhatja saját „appitype”-ját, ha megválaszolja az angol nyelvel elérhetõ kérdéseket.
Az Ovi Áruház februári adatai alapján úgy tûnik a magyar felhasználók is a funkcionális és szórakoztató alkalmazásokat részesítik elõnyben. A legtöbbször letöltött appok között olyanok szerepelnek, mint a Nokia Battery Monitor, amellyel optimalizálható a készülék energiafogyasztása, vagy a FingerPrint, amely ujjlenyomat-olvasót szimulálva oldja fel a készülék billentyûzárát, a Shazam zenefelismerõ, illetve a régóta népszerû Sports Tracker alkalmazás.
A magyarországi felhasználók körében a hazai tartalmak is népszerûek. Februárban a legtöbbet letöltött alkalmazások a Hír24, az Origo, az AXN webTV, az iWiW és a Vatera mobilalkalmazásai voltak. A magyar alkalmazások köre folyamatosan bõvül, a felhasználók ezeket az interneten a store.ovi.com címen, mobilról pedig az Ovi Áruház alkalmazás elindításával érhetik el.