Windows Phone 7 okostelefon platformra való áttérés bejelentésével egy idõben került leleplezésre a Nokia „következõ milliárd” (Next Billion) stratégiája is, mely a Series 40 alapú mobiltelefonok fejlõdésének irányvonalát határozza meg. Mary McDowell, a telefonos részleg vezetõje szerint a hagyományos mobiltelefonok kapcsán az új célkitûzés, hogy a lehetõ legszélesebb réteg számára tegyék elérhetõvé a világháló és az online szolgáltatások elérését, melyhez megfelelõ szolgáltatások, elérhetõ árú telefonok és szolgáltatókkal való szoros együttmûködés is szükséges.
Jó példa erre az alacsony árfekvésû QWERTY modellekhez kapcsolódó Nokia Messaging és Nokia Email szolgáltatások sikere is, melyet a megfelelõ adatcsomagoknak köszönhetõen Dél-Amerikában a vásárlók több mint fele aktívan használ, vagyis az olcsó modellek vásárlói körében is bõven van igény kommunikációs megoldásokra.
McDowell szerint a stratégia egyik alappillére a kliens-szerver alapú Ovi Browser böngészõ is, mely az Opera Mini megoldásához hasonlóan 90 százalékkal alacsonyabb adatforgalmat generál, ugyanakkor jóval több nyelven elérhetõ, ráadásul helyi tartalmak kényelmes elérését is lehetõvé teszi érintõkijelzõ nélküli mobilokon is. A jövõ készülékei kapcsán kiemelt szerephez jut majd az érintõkijelzõt és hagyományos gombsort kombináló Touch and Type felület, a QWERTY billentyûzet, a két SIM egyidejû kezelése és az Ovi Maps alapú navigáció is. A Nokia célja, hogy az 50-75 eurós árszegmensben a lehetõ legtöbb online szolgáltatást tegye elérhetõvé, mely révén jóval nagyobb közönség csatlakozhat majd a világhálóhoz.